Tot welke leeftijd moet je een fluorgebit bij de tandarts?

16/18/21? Of een heel andere leeftijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.4K

Het beste antwoord

Ligt aan je tandarts,meestal tot 18
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat ligt per kind verschillend
heeft het kind goede harde glazuur zal het minder lang hoeven dan een kind met weinig harde glazuur
de fluor zorgt er voor dat het glazuur harder wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij tot je 18e, brrrrr ik herinner mij dat nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er aan, of je gevoelige tanden hebt denk ik.
Als je een plaatjesbeugel hebt, hoef je hem sowieso niet meer, dan moet jij elke avond mondspoeling in, waar fluoride in zit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij gevoelige bedoel ik eigenlijk: goede
Het ligt aan het glazuur op je tanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 1998 is het advies over fluoride bitjes verandert en wordt het niet meer geadviseerd. Ook omdat er sinds die tijd in peutertandpasta bepaalde fluoride hoeveelheden zitten. Alleen in gevallen van zwakkere tanden wordt er nog wel fluoride toegepast. In mijn tijd was het in ieder geval tot 16.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen je 16e en 18e, dan is het wel gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nu 14, en heb het nog nooit gehad;) Het zal wel verschillen per kind.